Często zadawane pytania (FAQ)

COVID-19 informacja

Czy nadal mogę złożyć zamówienie?

Tak, ale może wystąpić opóźnienie dostawy o 1-2 dni w zależności od miejsca zamieszkania. Otrzymasz dokładniejszą informację w dalszym przebiegu składania zamówienia.

Mieszkam aktualnie w ograniczonym obszarze dostępu, czy nadal mogę złożyć zamówienie?

Tak Nadal możesz składać i płacić za swoje zamówienie. Dywan zatrzymamy się w naszym magazynie i wyślemy po zniesieniu ograniczeń.

Czy dywan może przenosić wirusa korona?

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wirus nie rozprzestrzenia się przez obiekty martwe.

Czy będą opóźnienia w dostawie?

W zależności od miejsca zamieszkania dostawa może być opóźniona o 1-2 dni. Otrzymasz dokładniejszą informację w dalszym przebiegu składania zamówienia.

Czy kupujecie dywany bezpośrednio z Iranu?

Nie. Wszystkie nasze dywany wyprodukowane w Iranie są kupowane od dostawców z Europy. Ponadto około 99% wszystkich naszych irańskich dywanów było przechowywanych w naszym magazynie przez ponad 3 miesiące.

Czy podejmujesz środki ostrożności w swojej firmie, aby uniknąć rozprzestrzeniania się koronawirusa?

Tak. Cenimy bezpieczeństwo wszystkich naszych pracowników, niektórzy z nich mogą obecnie pracować z domu. Nasi pracownicy magazynu, którzy nie mogą pracować w domu, otrzymali dodatkowe wyposażenie ochronne, aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa. Do tej pory nie mamy potwierdzonych przypadków COVID-19.

Pytania dotyczące dywanów

Jak grube są włókna, z których wykonywane są dywany?

Grubość włókna zależy od rodzaju dywanu.

Kiedy należy używać podkładek pod dywany?

Zalecamy używać podkładek w przypadku cieńszych dywanów, gdyż zabezpiecza to przed ślizganiem się dywanu i pomaga w utrzymaniu go w stałym położeniu. Podkładki zapewniają również dodatkową amortyzację, przez co zwiększają trwałość dywanu, chroniąc włókna przed zgnieceniem i zabezpieczają dywan przed skutkami zetknięcia z ostrymi przedmiotami, takimi jak obcasy.

Czym są frędzle?

Frędzle są przedłużeniem włókien osnowy dywanu. Są one wiązane na końcach dla zapewnienia, by nici wątku się nie rozplątały.

Dlaczego frędzle dywanów różnią się między sobą?

Długość frędzli zależy od metody tkania dywanu oraz od danego wytwórcy. Frędzle są czasami przycinane krócej, czasem dłużej, a w starszych dywanach mogą być splecione lub może nie być ich wcale. Rodzaj i długość frędzli mają również związek z jakością i wartością dywanu.

Dlaczego ręcznie tkane dywany mają pewne niedoskonałości?

Niedoskonałości wynikają właśnie z tego, że dywany są wykonywane ręcznie, co nadaje im charakter i sprawia, że są one bardziej interesujące i cenne. W przypadku dywanów nomadycznych, większość odmienności nie jest zamierzona, lecz wynika z faktu, że koczowniczy tkacze mają znacznie trudniejsze warunki do wytwarzania dywanów niż rzemieślnicy w warsztach. Krosna używane w obszarach wiejskich są zazwyczaj bardzo prostymi, poziomymi krosnami kładzionymi na podłodze, co sprawia, że utkanie idealnie symetrycznego dywanu jest bardzo trudne.

Mój dywan ma różne odcienie. Czy to jest wada lub uszkodzenie dywanu?

Różnice odcieni nie są wadą dywanu. Nazywane są one „abrash“. Jest to tureckie słowo, oznaczające „częściowo zabarwiony“. Takie różnice są typowe dla dywanów nomadycznych i pojawiają się, gdy tkacz użyje przędzy zabarwionej barwnikiem, który nie jest dokładnie taki sam, jak ten użyty poprzednio. Abrash dodaje dywanowi charakteru i uroku oraz przypomina o wyjątkowych warunkach tkania dywanu.

Czy zdjęcia dywanów są bliskie rzeczywistości i jaką mam pewność, że kolor, który widzę na ekranie komputera jest rzeczywistym kolorem dywanu?

Zdjęcia naszych dywanów są wykonywane w sposób profesjonalny, z użyciem cyfrowego aparatu o wysokiej rozdzielczości w oświetleniu o kontrolowanym natężeniu i cieple barw, a następnie obrabiane przy użyciu programu Adobe Photoshop. Dlatego zdjęcia dywanów bardzo dokładnie oddają ich rzeczywisty wygląd. Niemniej, w zależności od typu, jakości czy wieku ekranu komputera używanego do oglądania zdjęć dywanów, mogą one się wyświetlać inaczej na Państwa ekranie.

Czy przy wytwarzaniu dywanów sprzedawanych przez CarpetVista.com wykorzystywana jest praca dzieci?

Nasi kupcy regularnie odwiedzają i sprawdzają wioski i warsztaty, w których produkowane są nasze dywany. Monitorowana jest produkcja dywanów, jak również sprawdzane są warunki pracy oraz czy nie jest wykorzystywana praca dzieci. Dawniej wykorzystywanie pracy dzieci było powszechne i było częścią kultury wytwarzania ręcznie tkanych dywanów. Uległo to zmianie w ostatnich latach na skutek nacisków i wzrostu świadomości istnienia kwestii pracy dzieci na całym świecie.

Dywany z przeceny (drugi gatunek)?

Z zasady, dywany przecenione nie są towarem z drugiej ręki ani towarem używanym (tak jak starsze dywany, półantyczne i antyczne, które mają 25 lat i więcej). Najczęsciej dywany te zostały naruszone podczas szczotkowania lub czyszczenia. Przypominamy również, że przy czyszczeniu włókno może utracić kolor, jeśli czyszczenie nie jest wykonywane we właściwy sposób. Więcej informacji: https://www.carpetencyclopedia.com/manufacturing/post-treatment

Dywany te są pełnowartościowe od strony użytkowej, ale mają drobne skazy. Skazy te mogą być związane z nieznacznym odbarwieniem, przytarciem, niewłaściwymi różnicami w kolorze włókna, nadmiernie nierównymi krawędziami lub innymi kwestiami jakości włókna czy też barwnika, z uwagi na które dywany te nie mogą być uznane za towar pełnowartościowy według standardów CarpetVista.com. Sprzedawane są one w stanie, w jakim się znajdują, a wszelkie skazy są wymienione w opisie wad towaru.

Większość wad może zostać usunięta lub naprawiona w razie potrzeby. Z naszego punktu widzenia, nie opłaca się nam jednak dokonywać tych napraw. Zamiast tego, sprzedajemy te dywany po znacznie obniżonych cenach. Część Klientów decyduje się naprawić usterki samodzielnie, inni uznają, że nieznaczne odbarwienia nie mają dla nich znaczenia, na przykład jeśli uszkodzony fragment bedzie zasłonięty meblami. W wielu przypadkach uszkodzenia są dostrzegalne jedynie przy bliższym przyjrzeniu się i nie są zauważalne dla kogoś, kto ich nie szuka. W wielu sklepach i na aukcjach takie dywany sprzedają się bez trudności, niemniej nie spełniają one wysokich wymogów jakościowych stosowanych przez CarpetVista.com.

Dlaczego mój dywan traci włosie?

W przypadku nowych ręcznie tkanych dywanów gubienie włosia nie jest niczym nietypowym. Przez pierwsze tygodnie nadmiar wełny w okrywie runowej dywanu powoli będzie wydalany na powierzchnię. W przypadku dywanów perskich zjawisko to zazwyczaj zanika po 1-2 odkurzaniach, w dywanach indyjskich może to potrwać dłużej. Nie ma jednak żadnych powodów do obaw.

Nie polecamy również przyspieszania tego naturalnego procesu intensywnym odkurzaniem, gdyż powoduje to niepotrzebne ścieranie i zużywanie dywanu. Radzimy zachować cierpliwość. Przy normalnym użytkowaniu dywanu, utrata włosia z czasem będzie coraz mniejsza, aż w końcu zaniknie.

Zakup dywanu

Czy prowadzicie sklep lub wystawę, które można byłoby odwiedzić i gdzie byłaby możliwość obejrzenia dywanu?

Niestety, nie posiadamy sklepu ani wystawy, gdzie można byłoby obejrzeć dywany. Dywany sprzedajemy wyłącznie w naszym sklepie internetowym i można je obejrzeć tylko na naszej stronie CarpetVista.com Osoby zainteresowane zakupem ekskluzywnych dywanów (powyżej €5000) mogą umówić się na pokaz w sali wystawowej CarpetVista. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Czy macie katalog dywanów?

Nie, nie mamy katalogu, gdyż wszystkie nasze dywany mogą być obejrzane na naszej stronie internetowej. Dzięki temu możemy na bieżąco atualizować informacje o naszych dywanach i w ten sposób zapewnić naszym Klientom dokładniejsze i bardziej aktualne informacje.

W jaki sposób mogę kupić dywan na waszej stronie?

Przede wszystkim trzeba wybrać dywan. Klikając na dywan, można zobaczyć więcej informacji. Po prawej stronie widnieje cena dywanu. Jeśli dywan nie jest sprzedany lub zarezerwowany, pod ceną znajduje się przycisk z napisem: Kup. Kliknięcie przycisku Kup powoduje umieszczenie dywanu w koszyku produktów. Koszyk produktów znajduje się w lewym górnym rogu strony. Tę samą procedurę można powtórzyć, aby dodać więcej dywanów do koszyka.

Kolejnym krokiem jest przejście do zapłaty. W tym celu należy kliknąć link „Idź do kasy“, widoczny pod wybranymi dywanami w koszyku.

Ostatnim krokiem jest wybór metody płatności. Płatność może być dokonana przelewem bankowym lub kartą kredytową. Należy wybrać właściwą opcję i postępować zgodnie z podanymi instrukcjami.

W jaki sposób wyceniane są dywany?

Wycena ręcznie tkanego dywanu nie jest łatwa. Cena może zostać wyznaczona na podstawie jakości przędzy, wykorzystanych barwników, czy wzornictwa. Na cenę wpływa również wiek dywanu oraz to, czy jest on łatwiej badź trudniej osiągalny w danym czasie. Na przykład, dywany nomadyczne są obecnie znacznie rzadsze, co powoduje, że ich cena jest wyższa.

Czy mogę wpierw wypożyczyć dywan, by sprawdzić, czy pasuje do wnętrza?

Niestety, nie ma możliwości wypożyczenia dywanu. Jeśli zakupiony dywan nie spełnia Państwa oczekiwań, można go zwrócić w ciągu 100 dni.

Płatności i bezpieczeństwo

Jak bezpieczne są transakcje, które wykonuję?

Transakcje na naszej stronie internetowej są bardzo bezpieczne. Współpracujemy z firmą DIBS, która obsługuje wszystkie nasze płatności online. Płatności wykonywane są przez bezpieczne, szyfrowane połączenie - dla zapewnienia bezpieczeństwa danych i zabezpieczenia naszych Klientów przed nadużyciami. Wszystkie płatności autoryzowane są metodą 3D-Secure oraz dodatkowo sprawdzane ręcznie dla zwiększenia bezpieczeństwa.

Jakie metody płatności akceptujecie?

Umożliwiamy dwa sposoby płatności, kartą kredytową VISA lub MasterCard oraz płatność przelewem z konta bankowego Klienta na nasze konto bankowe.

Czy oferujecie możliwość zakupu ratalnego?

Obecnie oferujemy możliwość zapłaty w nieoprocentowanych ratach za pośrednictwem Klarna dla klientów mieszkających na stałe w Szwecji, Danii, Finlandii i Norwegii.

Co oznacza 3D Secure?

3D Secure to nazwa technologii bezpieczeńtwa opracowanej przez VISA i MasterCard. Jej idęą jest, że właściciel karty musi potwierdzić swoją tożsamość przez wpisanie dodatkowego kodu podczas zakupu przez Internet. Klient otrzymuje ten kod ze swojego banku. Stosując tę technologię, bank wystawiający kartę ponosi odpowiedzialność za ewentualne straty materialne wynikające z potencjalnych nadużyć. Technologia ta została wprowadzona, by zwiększyć bezpieczeństwo Klientów i jest często oznaczana na stronach internetowych jako „Verified by VISA“ oraz „MasterCard SecureCode“. CarpetVista.com stosuje tę technologię w przypadku kart, które ją udostępniają.

Zamówienia

Jak mogę przejrzeć moje zamówienia?

Możesz zobaczyć swoje zamówienia klikając opcję "Moje konto" po lewej stronie, a następnie logując się używając Twojego adresu email i hasła. Po zalogowaniu, można przeglądać bieżące i wcześniejsze zamówienia oraz śledzić bieżące wysyłki.

Jak anulować zamówienie?

Aby odwołać zamówienie, należy wysłać e-mail na adres order@carpetvista.com. My anulujemy zamówienie i wyślemy potwierdzenie e-mailem. Możesz również zalogować się na "Moje konto" i anulować zamówienie.

Jak mogę zmienić moje zamówienie?

Aby zmienić zamówienie, należy wysłać e-mail na adres order@rugvista.com i wyjaśnić, na czym ma polegać zmiana zamówienia. Zwracamy uwagę, że zmiana zamówienia możliwa jest jedynie w przypadku dywanów, które nie zostały jeszcze skierowane do wysyłki oraz tych, które zostały opłacone przez przelew bankowy, co oznacza, że nie opuściły jeszcze naszego magazynu!

Wysyłka i dostawa

Ile kosztuje wysyłka?

Wysyłka jest bezpłatna na obszarze UE. Poza obszarem UE koszt jest uzależniony od kraju. Szczegółowe informacje zawierają Warunki zakupu.

Ile trwa dostawa?

Typowy czas dostawy to 1 do 5 dni roboczych w obrębie Unii Europejskiej oraz 2 do 8 dni w przypadku reszty świata.

Czy muszę być w domu, by odebrać dywan?

Tak, podczas odbioru przesyłki ktoś musi być obecny w domu. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat czasu dostawy lub zmiany adresu, należy skontaktować się z firmą UPS/FedEx.

Jak mogę śledzić moje zamówienie i wysyłkę?

Po odebraniu zamówienia Klienta i zapakowaniu dywanu do wysyłki, przesyłamy wiadomość e-mail, zawierającą informacje na temat dostawy oraz sposobu jej śledzenia. Informacje te można wykorzystać do śledzenia wysyłki przez stronę internetową UPS/FedEx www.ups.com / www.fedex.com Śledzenie przesyłki możliwe jest również po zalogowaniu w serwisie CarpetVista.com w sekcji „Moje konto“.

Czy jest możliwa dostawa na adres skrytki pocztowej?

Nie. Nie dostarczamy dywanów na adres skrytki pocztowej, ponieważ odbiór przesyłki musi zostać pokwitowany.

Zwroty

Czy mogę zwrócić dywan, jeśli mi się nie spodobał?

Tak. Istnieje możliwość zwrotu dywanu, który nie spełnił oczekiwań Klienta, w ciągu 100 dni.

Jak dokonuje się zwrotu?

Aby zwrócić dywan, trzeba skontaktować się z nami osobiście, dzwoniąc na numer +48 22 124 41 71, wysyłając fax: +46 (0)40 - 18 22 25 lub e-mail na adres order@carpetvista.com i poinformować nas o zamiarze zwrotu. Następnie my wysyłamy pocztą elektroniczną list przewozowy oraz etykiety do umieszczenia na opakowaniu wraz z instrukcjami, jak dokonać zwrotu.

Co zrobić, jeśli dostarczony dywan jest uszkodzony?

Jeśli dostarczony dywan dotarł uszkodzony, należy skontaktować się z lokalnym biurem UPS/FedEx oraz poinformować nas dzwoniąc na numer +48 22 124 41 71, wysyłając fax: +46 (0)40 - 18 22 25 lub e-mail na adres order@carpetvista.com

Jak pakujecie dywany i zapewniacie, że przesyłka jest bezpieczna?

Wszystkie nasze dywany są pakowane zgodnie z instrukcjami firm UPS/FedEx. Dywany są składane i zabezpieczane grubym plastikowym materiałem, a następnie umieszczane w zamkniętym kartonowym pudle o odpowiednim rozmiarze. Chodniki są zwijane.

Czy muszę płacić za wysyłkę, jeśli zwracam dywan?

Wszystkie zwroty na terenie UE są bezpłatne, jeśli są dokonywane na podstawie etykiety upoważniającej do wysyłki zwrotnej CarpetVista. Prosimy o kontakt z zespołem obsługi klienta, aby uzyskać pomoc w przypadku zwrotu.

Konserwacja dywanu

Jak pozbyć się zagięć i fałd na moim dywanie?

Fałdy i zagięcia można usunąć poprzez umieszczenie umiarkowanie ciężkiego przedmiotu, np. stosu książek na brzegu dywanu. Zwykłe fałdy znikną po kilku dniach normalnego używania dywanu, który należy po prostu położyć na podłodze.

Jak usunąć plamy?

Jest wiele sposobów usuwania plam w zależności od rodzaju zabrudzenia. Przede wszystkim, należy usuwać plamy niezwłocznie i starać się usunąć plamę w stopniu, w jakim to tylko będzie możliwe. Więcej informacji na temat usuwania plam znaleźć można na stronie Encyklopedia Dywanów.pl – Zobacz wskazówki dotyczące czyszczenia na stronie EncyklopediaDywanów.pl

Czy mogę sam czyścić mój dywan?

Nie zalecamy samodzielnego prania dywanów, w szczególności dywanów z tkanin naturalnych. W celu osiągnięcia najlepszego możliwego efektu radzimy skontaktować się z profesjonalną firmą zajmującą się czyszczeniem dywanów. Przypominamy, że ta sugestia dotyczy wszystkich ręcznie tkanych dywanów sprzedawanych na stronie CarpetVista.pl.

Do usuwania drobnych zabrudzeń polecamy Odplamiacz CarpetVista, który można kupić tutaj: https://www.carpetvista.pl/dywan/stain-remover?artno=CVSR1

Skorzystaj ze zniżki 15%

Już teraz zarejestruj się, by skorzystać ze zniżki 15% na kolejne zamówienie* oraz otrzymywać cotygodniowe wiadomości z wyłącznymi ofertami, najnowszymi trendami i informacjami o produktach.

Informacje na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znaleźć można w polityce prywatności. W każdej chwili można zrezygnować z subskrypcji. *Zniżkę można wykorzystać na jeden zakup w okresie 60 dni od zapisania się na listę subskrypcji biuletynu. Obejmuje ona wszystkie produkty, w tym te, które zostały już przecenione. Zniżki nie można łączyć z innymi kodami rabatowymi.