Od deski kreślarskiej do krosna

Kreacja może być określona jako ścieżka pomiędzy inspiracją a ziszczeniem się idei. Jesteśmy otoczeni przez konkretne przedmioty użytku codziennego, które są nam nadane i przyjmujemy je takimi, jakimi są. Ręcznie tkane dywany to bardzo powszechny elementem wystroju, jednakże stoi za nimi historia, której często nie doceniamy. Oto opowieść, która ma swój początek w zamyśle, który z determinacją i wytrwałością zostaje przemieniony w piękne dzieło sztuki. 

Zapytaliśmy jedną ze zwyciężczyń naszego Konkursu Wzorniczego o jej historię i o to, w jaki sposób idea słońca i spokoju zrodziła dywan „Uczucie”. 

Giulia Sola: ciekawska, skromna, eteryczna

Giulia Sola urodziła się we Włoszech w 1980 roku. Jej pasja do sztuk wizualnych skłoniła ją do studiowania wzornictwa, co dało jej możliwość połączenia poczucia estetyki z technologią.

Ukończyła Politechnikę w Mediolanie na kierunku Wzornictwo Przemysłowe. Studiowała też na Norweskim Uniwersytecie Nauki i Technologii.

Obecnie pracuje przy światowych projektach, od małych przedmiotów po kreowanie marek, zawsze z troską o odpowiednią równowagę. „W tym momencie pracuję głównie nad wewnętrznymi projektami, wynikającymi z kontraktu. Bardzo lubię wyobrazić sobie styl i znajdywać rozwiązanie, by go zrealizować, od zamysłu po techniczne detale.” – mówi Giulia.

Zwyczajny dzień, zwyczajne życie   

W procesie tworzenia, jednym z głównych pytań jest zawsze to, skąd czerpie się inspirację. Jak mówi Giulia: „Inspiracja jest wszędzie w codziennym życiu. Gdy zastanawiasz się nad pomysłem, jego źródło może być wszędzie.”   

Zwyczajny dzień w jej życiu uzależniony jest od tego, nad czym obecnie pracuje. Zwykle włącza się w uzgadnianie kwestii z klientem, szkicowanie, szukanie rozwiązań z technikami, planowanie i ostatecznie realizację.  

Gdy dochodzi do szukania pomysłu, dla Giulii zawsze najważniejszy jest kontakt z jej środowiskiem . „Lubię sięgać po proste style, lecz nigdy nie sięgam po te same. Różnią się one w zależności od projektu i ewoluują z czasem. Ważne przy tym jest, aby były użyteczne, funkcjonalne i praktyczne.”  Jeżeli chodzi o najbardziej ekscytujący projekt, nad którym pracowała Giulia, jej odpowiedź po raz kolejny sprowadza nas do elementów codziennego życia. Wyjaśnia nam, że to jej dom był dla niej najbardziej wyzywającym projektem. 

„Odkrywasz, że najtrudniejszym i najbardziej wymagającym klientem jesteś Ty sam.”  

Wyjaśnia nam również, na jaki styl natrafimy, odwiedzając jej dom: „prosty, bardzo przestronny i pozbawiony barier”. 

Dla Giulii pochodzenie z kraju śródziemnomorskiego sprawia, że kuchnia jest jej ulubionym pomieszczeniem. ”To miejsce spotkań w domu, gdzie wszystko jest omawiane.” 

Konkurs wzorniczy CarpetVista  

Giulia Sola jest bez wątpienia bardzo utalentowaną projektantką. Mieliśmy sposobność odkryć to, dzięki jej uczestnictwu w naszym Konkursie wzorniczym. Jej dywany dostarczają bardzo delikatnego poczucia wyciszenia i równowagi, co doprowadziło ją do zostania jednym z naszych laureatów.  

Przygotowała pięć odmiennych projektów dywanów, dostarczających rozmaitych doznań, lecz wszystkie połączone są tematem natury. Każdy dywan związany jest z danym materiałem. Woda, ziemia, mgła, lód, piasek. Ideą, stojącą za jej projektami, było przywołanie, poprzez zmysły dotyku i wzroku, pejzażu lub osobistych wspomnień.  

Jeżeli interesujesz się wzornictwem lub zainspirowała Cię historia Giulii, to zapraszamy do wzięcia udziału w szóstej edycji Konkursu Wzorniczego CarpetVista.Zwycięskie projekty zostaną wyprodukowane jako seria limitowana i sprzedane wyłącznie w sklepie CarpetVista. Więcej informacji znajdziesz tutaj

Jeśli chcesz wziąć udział w konkursie mamy dla Ciebie wskazówkę od Giulii: „Bądź wyrafinowany, gustowny, oryginalny i odważny.” Giulia Sola. 


Skorzystaj ze zniżki 15%

Już teraz zarejestruj się, by skorzystać ze zniżki 15% na kolejne zamówienie* oraz otrzymywać cotygodniowe wiadomości z wyłącznymi ofertami, najnowszymi trendami i informacjami o produktach.

Informacje na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znaleźć można w polityce prywatności. W każdej chwili można zrezygnować z subskrypcji. *Zniżkę można wykorzystać na jeden zakup w okresie 60 dni od zapisania się na listę subskrypcji biuletynu. Obejmuje ona wszystkie produkty, w tym te, które zostały już przecenione. Zniżki nie można łączyć z innymi kodami rabatowymi.