Blog i projektowanie wnętrz

Prezentujemy projektantkę: Martę Pinedę

Sukces osiągnięty ciężką pracą

Marta Pinedajest niecodzienna projektantką. Siebie samą opisuję jako osobę ciekawą pełną pasji i wytrwałości. Oprócz tych twórczych cech posiada również dyplom z fotografii, projektowania i marketingu. Daje to jej unikalną perspektywę spojrzenia na projekt. Dla Marty ważne jest aby stworzyć coś co nie tylko jest atrakcyjne estetycznie ale i funkcjonalne oraz trwałe.
Brak struktury i realistycznego myślenia jest dość powszechne wśród kreatywnych ludzi, dlatego doświadczenie ze sprzedaży i marketingu daje możliwość koncentracji na rzeczywistych potrzebach i funkcji. Widać to w jej wyrobach co potwierdza, że wszystkie ideje są dokładnie przemyślane.
Marta ma bardzo prostą radę dla tych , którzy chcą zajmować się projektowaniem wnętrz lub przedmiotów. Należy najpierw zdobyć odpowiednią edukację a wtedy łatwiej jest urzeczywistniać swoje marzenia.
Jak powiedział Picasso:

” Istnieje inspiracja ale trzeba też pracować”



Bezpretensjonalna projektantka

Jej zainteresowanie projektowaniem zaczęło się bardzo wcześnie I Marta jest wdzięczna rodzicom za możliwość uczęszczania do szkoły wspierającej kreatywność, gdzie miała kontakt z naturą I zetknęłą się ze zdrowymi wartościami. Wpływy te widać dziś w jej twórczości.

Dziś Marta współpracuje z różnymi firmami zajmującymi się tworzeniem projektów marketingowych a także okien wystawowych. Jest wyjątkowo wyczulona na potrzeby klientów, efekt końcowy jest zawsze najwyższym priorytetem. Marta dba cały czas o swoją edukację, spędza też dużo czasu na poszukiwaniu nowych metod na projekty dotychczasowe i przyszłe.

Zdjęcie górne: Mediatarde - Zdjęcie dolne: Piedras

Mediatarde & Piedras

Marta była jednym z trzech laureatów w edycji 2009 Konkursu Wzornictwa z projektem Piedras. Ideą tego pomysfiu było promowanie prostoty i pokazanie, że proste może być piękne.
W następnym roku po raz kolejny była Marta wśród najlepszych finalistów w Konkursie Wzorniczym 2010 roku z jej projektem Mediatarde. Projekt, który promuje spokój i przytulności, miejsce, gdzie czas stoi w miejscu i gdzie jesteś w stanie zrelaksować się i po prostu być sobą.
Ten projekt jest czymś więcej niż tylko dywanem, to emocja.

Blisko natury  - Blisko pracy

Marta woli spędzanie czasu na łonie natury, który jest dla niej równie ważny I stymulujący co pasja projektowania.
Mieszka w domu z przepięknymi widokami gdzie dużo czasu spędza w ogrodzie z ktorego widać gory otaczające okolicę. Często biega, spaceruje z psami I pomaga jej to w oderwaniu się od zagonionej rzeczywistości.
Codziennie wstaje bardzo rano zaczynając dzień od odpisywania na maile I dzwonienia do klientów ze swojego biura na parterze jej domu.
Ponieważ pracuje z różnymi klientami I musi być bardzo dyspozycyjna, jej naczelną zasadą ktorej przestrzega jest zajmowanie się najważniejszymi sprawami zaraz po godzinie lunchu to najlepszy I najefektywniejszy dla niej czas.

Ulubiony styl Marty w wystroju wnętrz to mieszanka stylu Nordyckiego z elementami przemyslowymi. Proste linie I jasne kolory wkomponowane w naturalne drzewo I surowe materiały. W swoim salonie posiada swoj własny dywan Mediatarde na wyświetlaczu otoczony niebieskimi I turkusowymi elementami. Marta sama jest inspiracją zarówno jako osoba jak I projektant, osobiście nie mogę się doczekać na jej następny pomysl I Ty pewnie też?
In her living room she has her own Mediatarde carpet on display, surrounded with blue and turquoise colors complementing each other. Marta is inspiring both as a person and designer, and for me I cannot wait to see what comes next. I hope that you can’t either! 

Nie zapomnij o uczestnictwie w tegorocznym Konkursie Wzorniczym
Przed 9 września. Zostań naszym przyszłym projektantem!


Marty TOP PICK to jeden z naszych pięknych Afghan Khal Mohammadi dywanów. Ręcznie tkany produkt pochodzący z Północnego Afganistanu słynny ze swoich wyrazistychczerwonych niuansów.

Więcej informacji o Marcie znajdziesz na naszej stronie.


Spotkanie z jedną z naszych projektantek: Cajsa Wessberg


Nasz coroczny Konkurs Wzorniczy odbył się po raz pierwszy 8 lat temu i miał na celu odkrycie nowych, obiecujących projektantów. W tym roku firma Carpet Vista obchodzi swe 10 lecie i z tej okazji pragniemy zaprezentować kilku utalentowanych projektantow projektantow z którymi współpracowaliśmy w tym okresie czasu.

Konkurs Wzorniczy 2015 - Cajsa, wschodząca gwiazda na firmamencie.

Cajsa Wessberg bierze udział w tegorocznym konkursie i jest absolwentką sztoklholmskiej uczelni projektanckiej Beckman´s College. Mieliśmy okazję zetknąć się z Cajsą podczas oglądania jej wystawy na której oprócz projektów pokazany był również dywan CarpetVisty. Oto krótka prezentacja autorki poniższych pełnych życia ilustracji.

Grube zwierzątka, zaokrąglone ludziki czyli Tove Jansson  & Josef Frank

Cajsa mówi o sobie jako postaci bardzo kreatywnej, myślącej, której zainteresowanie wzornictwem zaczęło się we wczesnym dzieciństwie. Wybierając kierunek studiów wahała się pomiędzy Prawem a Wzornictwem co już daje nam obraz jakże ciekawej osobowości. Wiele inspiracji czerpie Cajsa z codziennych sytuacji i oryginalnych obrazów jakie wciąż napotyka. 
Tove Jansson i Josef Frank należą do jej ulubionych ilustratorów, inspirujących ją sposobem budowania obrazów i wzorów.

Wielka pasja dla wzornictwa i środowiska

W przyszłości Cajsa planuje aby stworzone przez nią wzory znalazły się na tkaninach oraz wyrobach z porcelany. Jednocześnie pragnęłaby wpłynąć na zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko. W niedługim czasie będzie lansowana jej sklep internetowy z kolekcją Djur på hög, jednocześnie Cajsa poszukuje producenta dla jej kolekcji Köttdjur. Jej magisterskie projekty będą użyte w materiale pedagogicznym dla przedszkoli, aby lepiej wyjaśnić pochodzenie mięsa, które jest z żywych zwierząt. Cajsa uważa za bardzo istotne aby w ten sposób wpłynąć na producentów mięsa i zmniejszyć zagrożenie dla naszego środowiska.

Zdjęcie:

Cajsas TOP PICK to szeroki asortyment miękkich, przytulnych, ekskluzywnych dywanów z kolekcji Shaggy.


Patchwork – każdy product posiada swoją historię.

Dywany Patchworkowe reprezentują urocze połączenie  starocia i nowoczesności. Podstawowe produkty używane do wytwarzania Patchworków to starodawne dywany pochodzące z Persji lub Anatolii liczące przynajmniej 30 lat. Po wybraniu odpowiednich egzemplarzy poddawane są one specjalnemu zabiegowi strzyżenia runa, barwienia oraz cięcia na mniejsze kawałki. W póżniejszej fazie następuję ich połączenie i dopasowanie, tak by tworzyły oryginalną całość. 

Oprócz zszycia poszczególnych części, cały dywan jest doszyty do osobnej części spodniej. Czyni go to niezwykle zabytkowym a jednocześnie bardzo trwałym wyrobem. Stare elementy dywanu otrzymują „nową szansę” tworząc mozaikę historii i możliwości.

Zdjęcie 1: Poszewki Kilim
Zdjęcie 2:


Powitaj wiosnę nową kolorystyką dywanów.

Radość, szczęście, odmłodzenie – to tylko niektóre z uczuć wywołane nadejściem wiosny.

Kiedy w końcu po długiej zimie witamy wiosnę czujemy potrzebę otaczania się kolorami. Sprawiają one, że pobudzają się nasze zmysły , które były uśpione podczas ponurych, zimnych miesięcy.

Z każdym nowym sezonem wkraczają też nowe trendy. Jedne z najbardziej popularnych kolorów w nadchodzącym sezonie to głębokie żółcie, delikatne róże i stalowe błękity. Posiadanie dodatków we wspomnianych barwach gwarantuje stworzenie modnego wystroju, ale jeszcze lepszy efekt można osiągnąć poprzez położenie dywanu w tych kolorach.

Pozakończeniu wiosennych porządków, przyjrzyj się Twoim podłogom i zastanów czy nie należałoby ustroić ich właśnie takim produktem. Jedną z propozycji może być wielokolorowy Patchwork, ręcznie tkany przez Nomadów Kaszkaj/Ghasghaj, Lori lub dywan Afszar. Zwolennikom bardziej współczesnego stylu polecamy Handloomy lub dywany współczesnych projektantów. Będą one doskonałym elementem wprowzdzającym Wiosnę do Twojego domu.

Zdjęcie 1: Dywan Mediatarde carpet by Marta Pineda

Więcej informacji na stronie www.CarpetVista.pl


Gdy Stare staje się Nowym

Przez caly czas obserwujemy pojawianie się nowych trendów w projektowaniu wnętrz a niektóre z nich zasługują na szczególną uwagę. Jednym z nich jest styl łączący tradycję starych dekoracji z nowoczesną elegancją i gracją. Styl ten znany jest pod nazwą Shabby Chic i był niezwykle popularny już w okolicach roku 1980, kiedy to zaczęto odnawiać stare, zużyte meble nadając im innego, bardziej romantycznego wyglądu. Cechą charakterystyczną tego stylu są wnętrza w bardzo jasnych kolorach, głównie białym. Zniszczone komody, zabytkowe, ozdobne żyrandole, stare, oryginalne krzesła oraz koronkowe tkaniny to główne elementy tego stylu.Podstawową zasadą Shabby Chic jest wykorzystanie mebli już posiadanych oraz uzupełnienie wnętrza innymi, pasującymi elementami. Oto nasze rady jak osiągnąć styl Shabby Chic.Wypłowiałe dywany.Dywan jest jednym z najważniejszych elementów w kazdym pokoju. Tak jak to opisywaliśmy przy okazji innych stylów tak też w przypadku Shabby Chic wybór dywanu nie jest bez znaczenia. Pasują tu przede wszystkim dywany Colored Vintage, ich wyblake kolory oraz strzyżone do minimum runo świetnie pasują jako produkty stare, zużyte.

Meble
Niemalże każdy styl mebli nadaje się do przerobienia na styl Shabby Chic. Meble wykonane z drzewa są szczególnie praktyczne, gdyż łatwo je można przemalować. Aby dodać im charakteru starych mebli wystarczy użyć papieru ściernego.
 
Dodatki
Mając na względzie zachowanie równowagi pomiędzy wygodą a elegancją, można nasze wnętrze uzupełnić błyszczącymi dodatkami w złocie lub srebrze. Mogą to być
świeczniki, uchwyty szuflad lub inne sprzęty nadające bardziej osobistego klimatu.
 
Styl Shabby Chic choc kojarzy się ze stylem domów letniskowych, dziś stosowany jest we wszystkich pomieszczeniach w których chce się stworzyć elegancką, przytulną atmosferę.

Zdjęcie: Dywan Ziegler
Więcej informacji na www.CarpetVista.pl


Skorzystaj ze zniżki 15%

Już teraz zarejestruj się, by skorzystać ze zniżki 15% na kolejne zamówienie* oraz otrzymywać cotygodniowe wiadomości z wyłącznymi ofertami, najnowszymi trendami i informacjami o produktach.

Informacje na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znaleźć można w polityce prywatności. W każdej chwili można zrezygnować z subskrypcji. *Zniżkę można wykorzystać na jeden zakup w okresie 60 dni od zapisania się na listę subskrypcji biuletynu. Obejmuje ona wszystkie produkty, w tym te, które zostały już przecenione. Zniżki nie można łączyć z innymi kodami rabatowymi.